HOLMRIS B8 har været gennem lærerigt digitaliseringsforløb
HOLMRIS B8
HOLMRIS B8 er en af de virksomheder, der tidligere på året blev en del af Digital Business Transformation og besluttede sig for at arbejde med deres digitale forretningsmodel.
HOLMRIS B8 er et dansk design- og møbelhus, som udover at sælge møbler har sat høje ambitioner om at opsamle data og dermed få viden om bygningers liv. For hvad er egentlig belægningsgraden på kontoret, hvordan er indeklimaet og i hvor høj grad bliver mødelokalerne brugt?
Ambitionen om at tilføre ekstra værdi til kunderne ved brug af data, har ført til et nyt forretningsområde “Tech”, der har som formål at udvikle data og indtægter via teknologi fx IoT. Helt konkret betyder det, at der i møblerne indbygges censorer, som opsamler data.
I forlængelse af det nye forretningsområde og arbejdet med digitale teknologier, havde HOLMRIS B8 brug for grundlæggende at forstå, hvad det ville betyde for deres normale forretningsmodel. Hvordan kunne de flytte deres forretningsmodel fra at være transaktionsdrevet til at involvere abonnement drevet på data og software?
Vi fået adgang til sparring inden for tech, digitalisering, user experience, forretningsmodeller etc., hvilket har givet en platform for god dialog og inspiration. Derudover har dybden og kvaliteten af rådgivning og udviklingskomptencerne, hurtigt og effektivt sporet os ind på fokusområder i projektet, som faktisk har mere med brugeroplevelser og forretningsmodeller at gøre end egentlig dyb teknikudvikling, siger Michael Birn, Director Commercial Business & Digital Development i HOLMRIS B8
I videoen nedenfor kan du se, hvad HOLMRIS B8 fik ud af forløbet i Digital Business Transformation.